K2-kärra

Hej!

Jag undrar om någon har erfarenhet av en kajakvagn för K2:a.
Idag är jag tvungen att utnyttja det dyraste paddlingstillbehöret jag har - bilen - för att kunna sjösätta trots att jag har mindre än en km till vattnet. Min önskan är att kunna lasta kajaken hemma och dra den på en vagn ner till havet/vattnet. Eckla, som jag har till min K1:a, känns lite för vek.
Jag har inte sett någon kommersiellt tillhandahållen lösning för K2:a och funderar på att bygga något som kan klara totalvikten och ge tillräckligt stöd längs kölen för och akter om midskepps. Kanske måste jag ha två axlar. Tacksam för tips.

Mvh Harald

Har sett en bild på en fin vagn och hittade tillbaka. Det är "Stuvarn" som har den i fotoalbumet. Sök på användarnamnet och skicka en fråga till honom. Kan vara bra med stora hjul när man har en lite längre kanot.

Hej,
Just den vagnen på det fotot hör till Göteborgs Kanotförenings "vagn-flotta", vi har fyra. Vi har dem mellan kajakstället och kajakbryggan, cirka trettio meter som längst... Var dessa köptes, eller hur de gjordes vet jag inte.

Däremot vet jag att Stuvarn på andra foton har visat upp sin privata vagn som han har bakom (tramp-)cykeln ibland.

Så: att fråga Stuvarn kan vara bra. Alternativt så finns det en hel del trådar om vagnar redan här på Utsidan, på en av dem visar Stuvarn sin.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Matte101 Stöld av 4st kajaker plus kärra Paddling allmänt 0

Liknande trådar

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg