K2 believer

Tjena.
Har planerat ett inköp av K2's bräda Believer. Undrar om någon har erfarenheter av denna?
Själv har jag åkt ett gäng veckor å åker både pistat, opistat och lite i parken, men vore bra å få höra lite om brädan innan man köper den.

Ska även köpa ett par boots, men har inte en aning om vilka. Är öppen för förslag i alla prisklasser, bara det är schyssta grejer.

När det gäller skor har jag bara ett tips: testa så många du kan i butiker! Ett par skor som sitter skönt och är lätta att komma i och ur är i min mening värda ett par extra hundralappar. Men många gånger är just dom skorna som passar dig inte alls dom dyraste, kanske rent av bland dom billigaste.

Så är du öppen för förslag och struntar i märke så låt fötterna välja. Att köra slut på ett par skor är ganska svårt så jag tror inte du behöver oroa dig över kvalitén så länge du köper någorlunda kända märken (Burton, Ride, 32, Salamon, Forum, Nortwave, Vans, Head, Atomic etc etc) med lite erfarenhet bakom sig.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Har du köpt och åkt brädan?

Jag kände lite på den på Hägglunds i Luleå. Den kändes mjuk. Jag kör på K2`s Eldorodo som tyvärr nu är ute ur sortimentet efter dryga 10 år.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips