Jump bike i skogen

five ten har skor för plattformspedaler. sulan är extra greppig, men ser ut som vanliga fritids skor.
Finns givetvis andra fabrikat....

Testa pedalerna men jag lovar att det är en av de sämre kompromisserna man kan lyckas med. Jag har kvar mina kombi på gamla pendlarcykeln men i skogen funkar det inte. Ha så kul med nya hojen!

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Låter bra men kombipedaler funkar inte alls i skogen. Jag har testat och märkt det själv. Man har fullt upp med annat så att titta ner och fippla med pedalen så den kommer åt rätt håll funkar inte på stig. Byt bort dem direkt.

Kombipedalar är helt värdelöst. Det är alltid fel sida som kommer uppåt och kör man mycket i skogen där man hoppar av/på så blir man fruktansvärt irriterad. Den varianten jag testade var dock väldigt bra på en sak, att samla på sig all lera som fanns i skogen så alla andra slapp fastna i den...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips