Jörnkängan, Lundhags eller liknande

Jörnkängan tar tyvär inte emot några beställningar förens i slutet av 2006 enligt deras telefonsvarare så jag behöver hjälp med alternativ.

Skall användas i skog och mark, mycket stigar men även asfalt. Tung packning förekommer men för det mesta överstiger inte packning 20kg. Kommer användas vår, sommar och höst. Skalkänga, kvalité, klarar vatten/blöt mark, vikt, absolut max 2500kr, inga membran och funktion över design är mina krav.

Tyvär lämnar kravet på pris och membran mig bara med följande modeller från Lundhags:

Ranger Mid
Scout
Forester

Någon som vet om dessa kängor är bra och passar mina krav. Vet ni något annat märke/modell som passar mina behov?

Tack på förhand!
[Ändrat av tanto 2006-04-03 kl 16:37]

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Tack för alla era svar, valet föll på Lundhags Scoutkänga. Får skriva en recension senare när jag har gått in dom och skaffat mig bättre erfarenhet av produkten.

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Har i dag fått mina Jörn från Jørn Jensen. Kostade 1700NOK + frakt + svensk moms.
Men som de sitter...längtar efter att komma ut och prova dem.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.