Jag vet inte vilken cykel jag vill ha / behöver

Känner att jag lite sent ute vad gäller svar på dina funderingar, du har ju fått en massa råd och tips.

Det är som sagt en djungel vad gäller val...utbudet är stort.

Den jag cyklar på nu och som du sett i mina senaste blogginlägg köpte jag begagnad på Bra & Begagnat...för 600 kr, Peak modell urban. Hittills har jag långfärdscyklat i över 2000 km med den...är nöjd...inga problem och en punktering. Här hade lite tur kan man säga..håll ögonen öppna.

Lycka till med ditt sökande....

Vet att Håkan föredrar ett annat styre än bockstyre men det finns kanske andra som har användning av att läsa tråden.

Den här cykeln använder jag som pendlarhoj sommarhalvåret sedan ett år tillbaka och den går också utmärkt att anpassa för touring. Jag har försett den med stänkskärmar, pakethållare styrväska och rackpack samt fästen för sidobakväskor. Framlowrider pakethållare går också att få på.

Utmärkta halvhydrauliska skivbromsar. Denna vecka 30% rabatt.

https://www.xxl.se/white-cx-pro-17-cyclocross-cykel/p/1132120_1_style

Thure

Bilagor

• whitecc.jpg
    whitecc.jpg
    31.2 KB · Visningar: 535

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.

Månadens fråga: Vandring i Sarek – varifrån utgår du helst?

Har du vandrat i Sveriges största högfjällsområde? Då vill vi veta: vilken plats tycker du är bäst att utgå från?
jag har en likadan White CX som thureb och håller med.
enda nackdelen jag kan komma på är ganska kort stag bak så packväskorna måste skjutas lite bakåt för att hälarna ska gå fria när man trampar.
och kolfiber framgaffel kan vara svårt att reparera om det skulle behövas.

Jag har Thules pack-n-pedal pakethållare och enkla lätta plast stänkskärmar på den. Och Thules gröna packväskor av "galon".

Ett annat litet tips om du inte orkar, vill eller kan laga cykeln.
Lämna in den på XXL örebro.
Mekanikern där är otroligt duktig, och om jag inte minns fel jobbar han även åt mtb landslaget.

Jag är också inne på elcykel. Vad har du för räckvidd på den där? Man ser ju inte ens batteriet.

Jag kommer att sikta på en med mittmotor och löstagbart batteri. Gissar att det blir en treckingcyckel med hydrauliska skrivbordet, skärmar, lyse och alla andra bekvämligheter.

Köper främst för att kompendier och slippa duscha när jag kommer till jobbet.

Exakt vad det blir får vi se. Finns så mycket att välja mellan. Men etablerad drift, Bosch, Yamaha eller liknande. Mellan 20'-30'

Nån som har ett förslag?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips