Jag vann....

Adventure Lovers

Hade en tävling på Facebook för ett tag sedan. Man kunde nominera sig själv eller någon annan som man tyckte förtjänade det.

Vinsten var deras egna vandrings resa till Everest BC.

Det var jag som vann.
Min fru nominerade mig utan min vetskap & jag som inte trodde någon skulle nominera mig, nominerade helt enkelt mig själv.

Den 1:a oktober ger jag mig av mot Kathmandu något som jag drömt om sedan jag var liten och läste en vandringsskildring på engelska över en vandring från Kathmandu till Everest BC.

Jag tror att jag har allt jag behöver inför vandringen utom kanske en varmare sovsäck.

Lita på att jag kommer fråga er om min utrustning håller måttet.

Har ni något "Megatips" som jag under inga omständigheter får missa att göra, ta med mig eller liknande får ni gärna höra av er.

Speciellt saker som man inte tänker på som förstabesökare i regionen.

:):) :) :)

[

Lita på att jag kommer fråga er om min utrustning håller måttet.

Har ni något "Megatips" som jag under inga omständigheter får missa att göra, ta med mig eller liknande får ni gärna höra av er.

Speciellt saker som man inte tänker på som förstabesökare i regionen.

:):) :) :)

Mitt tips är att du verkar övervärdera utflykten. Nu vet jag inte hur vädret är i okt men utrustningsmässigt behöver du inte mera än till en vanlig stugvandring i Sverige.

Det var länge sedan jag var där men då var det svårt att få tag på vettig mat.

Stigarna utanför huvudlederna var i extremt dåligt skick annars kan det rekomenderas för man kommer snabbt till det riktiga Nepal.

Missa inte isfallet för det är en mäktig glaciär. Förr var den delen stängt men det kan ha ändrats. Jag smet förbi vakten.

Jag gjorde två sidoturer och de går inte att missa. Island Peak var väl en av dem. Den andra går upp till några sjöar.

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg