• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Jag tror inte jag vill ha barn - nån som känner samma?

Re: Nu måste jag lägga mig i..

Utric; sa:
Det finns en undersökning som visar att man ärver intelligensen från sin mor och känslolivet från sin far..så tänk er noga för hur ni kombinerar er :D

Hahaha, det kan jag bekräfta för egen del.
 
Re: Nu måste JAG ;) lägga mig i..

Utric; sa:
Det finns en undersökning som visar att man ärver intelligensen från sin mor och känslolivet från sin far..så tänk er noga för hur ni kombinerar er :D
Utan att veta just helt säkert så kan jag nog hyvsat tryggt säga att jag är helt helt helt säker det finns en hel del undersökningar som visar på helt andra saker... :) Sådan brukar nämligen forskningen inom de mer "mjuka" och/eller multifaktoriella sammanhangen vara. ;)

(Och för övrigt är vi ju alla väldigt övertygade om att delar av, större eller mindre är en trosfråga, BÅDE INTELLIGENS och KÄSNLOLIV baseras på BÅDE ARV och MILJÖ. Så betänk gärna noga vem ni vill uppfostra barnen med...)
 
Jimmie Åkesson + Victoria Silvstedt??

olle11; sa:
Utric; sa:
Det finns en undersökning som visar att man ärver intelligensen från sin mor och känslolivet från sin far..så tänk er noga för hur ni kombinerar er :D
Utan att veta just helt säkert så kan jag nog hyvsat tryggt säga att jag är helt helt helt säker det finns en hel del undersökningar som visar på helt andra saker... :)

Nu var det inte så allvarligt menat..mera att man kan ha väldigt roligt när man funderar på vad olika kombinationer kan resultera i - man kan få en helt ny syn på barnen i sin omgivning (definitivt ett skämt);).
Kanske ska hejda mig lite nu..har nog halkat väldigt off topic.

// Ingela
 
Delvis

Jag vill inte heller ha barn som det ser ut just nu, och som någon annan skrivit, för jag kan erkänna att jag faktiskt inte skulle bli en bra förälder(krävs ju dessutom en till person till d ;) , det är ett enormt ansvar o kräver i första hand att man mår bra med sig själv och har ett stabilt bra förhållande o ekonomi, allt för att ge barnet de allra bästa förutsättningarna..... herregud man ska forma en människa som ska klara sig bra o överleva i dagens tuffa samhälle....

Däremot kan jag känna av andras förväntningar att det snart är dags, när ens vänner börjar ploppa fram ungar till höger o vänster,köpa hus o volvo,(alla är under 25!!)då börjar man ju fundera och känna sig lite utanför...för att man inte 'är som alla andra'...

Men man kan ju bara vara sig själv, och barn skaffar man ju inte för att man känner att man måste ....utan för att man själv vill o känner sig redo för det...

/Sussie
 
Re: Delvis

Sussie84 skrev:
Däremot kan jag känna av andras förväntningar att det snart är dags, när ens vänner börjar ploppa fram ungar till höger o vänster,köpa hus o volvo,(alla är under 25!!)då börjar man ju fundera och känna sig lite utanför...för att man inte 'är som alla andra'...

/Sussie

Vänta tills du känner att du är mogen för det. Alla har sin väg att gå, och du ska inte kopiera andras. Själv närmar jag mig 30 och börjar nästan känna mig mogen för en flickvän... Nästan.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.