Jag är en idiot och använde sprit och handduk för att rengöra linsfiltret. Hjälp snälla

Finns det ingen fotoaffär är chansen större att det finns en optiker eller apotek bägge har glasögonregöring samt putsdukar i sitt sortiment
 
Det ser ut som om det har fläckar på det men det kan vara riktigt fina repmärken från min handduk. Är linsen klar eller finns det något annat sätt jag kan spara den? Jag har också provat varmt vatten, ska jag kombinera med tvål? Kommer det att vara uppenbart alla dessa repor? Jag är en fastighetsfotografering btw. Tack!
Vore intressant att få höra fortsättningen på den här storyn. Men det är väl iof sig en bra info för alla fotointresserade att alltid ska använda speciell linsrengöringsvätska och linsrengöringsduk. Både vätska och dukar är billiga att köpa och enkla att förvara i helt täta burkar. Men optiken är DYR och väl värd att vårdas på att bra sätt!
 
Ändå intressant hur den här 2 år gamla tråden lyckas hålla igång sig själv. Detta trots att trådskaparen inte har deltagit i diskussionen efter sitt första inlägg, och rätt lite nytt har framkommit.
Ska bli kul att se hur länge tråden kan leva 😃
 
Helt underbar och Utsidan i ett nötskal.
En "fastighetsfotografering" outar sig som idiot i en helt meningslös inlägg som är med största sannolikhet autotranslated och folk svarar så hjälpsam och kommer med en massa tips.
Tänkte härmed att dra mitt strå till stacken så att tråden kan fortsätta frodas.
 
Ändå intressant hur den här 2 år gamla tråden lyckas hålla igång sig själv. Detta trots att trådskaparen inte har deltagit i diskussionen efter sitt första inlägg, och rätt lite nytt har framkommit.
Ska bli kul att se hur länge tråden kan leva 😃
Det man undrar är vad avsikten med att starta tråden var. Det är ju uppenbarligen ett auto-översatt inlägg från en påhittad person, men vart ville de komma? Kanske fanns det länkar med som rensades bort automatiskt eller var planen att etablera ett konto och komma tillbaka senare för att spamma?
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.