Järvspår?

Nu i somras när vi var uppe i Sarek så såg jag dessa spår i snön när vi gick genom Niejdariehpvágge... tänkte mig först att det kanske var Lospår, men sen läste jag att Lon har fyra tår och att Järven fem så gissar jag på Järv. Googlade lite på järvspår och fann denna beskrivning:

http://www.viltskadecenter.se/index.php?option=com_content&task=view&id=86&Itemid=301#jarv

Spåren gick genom hela dalen och försvann sen när vi kom ner i Sarvesvágge. Sen så såg vi Havsörn, flera gånger, dom är riktigt mäktiga.

Vad säger ni? Vad är det för spår?... eller är spåret för dåligt för att man skall kunna säga vad det är?

På bilden har jag lagt ett objektivlock för att man skall få en känsla för storleken på spåret.

Thomas

Bilagor

• Sarek 090714 Spår.jpg
    Sarek 090714 Spår.jpg
    17 KB · Visningar: 2,092
Senast ändrad:

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Hur stort är ditt

objektivlock?

Har du en bild med flera avtryck på rad typ en löpa?

Dessa spår är från Jämtland i vintras och där ser du skillnad mellan fram och baktassar.

Thure

Bilagor

• IMG_6069c.jpg
    IMG_6069c.jpg
    16 KB · Visningar: 1,818
  • IMG_6071b.jpg
    IMG_6071b.jpg
    9.6 KB · Visningar: 5,350

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar