Jämtlandstriangeln med- eller moturs?

Planerar att vandra jämtlandstriangeln under andra veckan i september. Kommer att tälta i närheten, men helst inte vid stationerna. Vad säger ni: Medurs eller moturs? Fördelar och nackdelar när det kommer till blickfång och stigning mm..?

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
En fördel att gå moturs under högsäsong är du inte behöver vänta i kö hela tiden:) Jag gick moturs i Juni och 99% av de andra som var ute gick åt andra hållet. Flera undrade varför jag gick åt fel håll.

En fördel att gå moturs under högsäsong är du inte behöver vänta i kö hela tiden:) Jag gick moturs i Juni och 99% av de andra som var ute gick åt andra hållet. Flera undrade varför jag gick åt fel håll.

Haha, underbart med oskrivna regler om hur man ska vandra i fjällen.

För vår egna del har vi triangeln kvar. Fick lägga om turen till Vallbo - Lunndörren via isjödalen då vädret blev för busigt vid sylarna och blåhammaren. Fick istället två underbara dagar i detta område som också var helt vindstilla men bjöd på fantastiska vyer.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips