Jämtlandstriangeln med- eller moturs?

Planerar att vandra jämtlandstriangeln under andra veckan i september. Kommer att tälta i närheten, men helst inte vid stationerna. Vad säger ni: Medurs eller moturs? Fördelar och nackdelar när det kommer till blickfång och stigning mm..?

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
En fördel att gå moturs under högsäsong är du inte behöver vänta i kö hela tiden:) Jag gick moturs i Juni och 99% av de andra som var ute gick åt andra hållet. Flera undrade varför jag gick åt fel håll.

En fördel att gå moturs under högsäsong är du inte behöver vänta i kö hela tiden:) Jag gick moturs i Juni och 99% av de andra som var ute gick åt andra hållet. Flera undrade varför jag gick åt fel håll.

Haha, underbart med oskrivna regler om hur man ska vandra i fjällen.

För vår egna del har vi triangeln kvar. Fick lägga om turen till Vallbo - Lunndörren via isjödalen då vädret blev för busigt vid sylarna och blåhammaren. Fick istället två underbara dagar i detta område som också var helt vindstilla men bjöd på fantastiska vyer.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips