Jämförelse mellan olika jackor

Massproducerar inlägg idag, vill inte skriva ett jättelångt inlägg med massor med frågor då detta blir för jobbigt att läsa och svar på.

Funderar, som jag skrivit tidigare, på att köpa skaljacka som ska fungera för lättare friluftsliv, lite utförsåkning och till vardags "på stan".

Har preliminärt valt ut följande jackor som möjliga köp:

- Haglöfs Outmark jacket
- North Face Mountain Light parka
- Tierra Fitz Roy

Någon som har erfarenhet av ovanstående jackor och vill ge tips, eller vill rekommendera någon annan jacka. Absolut max är 4000, men jag vill helst klara mig runt 3500.

Tack på förhand!

Anders

Nu har jag köpt!

Om nu någon hade tänkt att svara på min fråga så behövs inte det längre, åtminstone inte för mig :) Köpte en TNF Mountain guide igår på Sportkompaniet i Stockholm. Det var förra årets modell, så jag kom undan hyfsat "billigt". Zip in funkar inte med årets tröjor, men eftersom jag redan skrotat zip in planerna så spelar detta ingen som helst roll.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips