Jämförelse mellan olika jackor

Massproducerar inlägg idag, vill inte skriva ett jättelångt inlägg med massor med frågor då detta blir för jobbigt att läsa och svar på.

Funderar, som jag skrivit tidigare, på att köpa skaljacka som ska fungera för lättare friluftsliv, lite utförsåkning och till vardags "på stan".

Har preliminärt valt ut följande jackor som möjliga köp:

- Haglöfs Outmark jacket
- North Face Mountain Light parka
- Tierra Fitz Roy

Någon som har erfarenhet av ovanstående jackor och vill ge tips, eller vill rekommendera någon annan jacka. Absolut max är 4000, men jag vill helst klara mig runt 3500.

Tack på förhand!

Anders

Nu har jag köpt!

Om nu någon hade tänkt att svara på min fråga så behövs inte det längre, åtminstone inte för mig :) Köpte en TNF Mountain guide igår på Sportkompaniet i Stockholm. Det var förra årets modell, så jag kom undan hyfsat "billigt". Zip in funkar inte med årets tröjor, men eftersom jag redan skrotat zip in planerna så spelar detta ingen som helst roll.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips