Jacka T&P Softshell Advance

NUI; sa:
estetdrägg; sa:
Står inte i katalogen och jag har ingen våg...Skulle dock bedomma det till ca 300g...Men det är mycket osäkert. (Använde en petflaska med vatten i andra handen att jämföra med).

Låter väldigt lätt för att vara en softshell. 300 g och lägre är det ju bara ett fåtal tunna regnjackor som väger idag. Jag har lite svårt att tro att den väger under 500 g. Har du ingen våg på jobbet :)

Jörgen

Nej tyvärr ingen våg på jobbet, inget jobb alls då jag pluggar. Och min uppskattningsfömåga är som sagt inte den bästa. Ska man behöva springa och ahndla lite godis bara för att kunna väga jackan på samma gång...

NUI; sa:
estetdrägg; sa:
Står inte i katalogen och jag har ingen våg...Skulle dock bedomma det till ca 300g...Men det är mycket osäkert. (Använde en petflaska med vatten i andra handen att jämföra med).

Låter väldigt lätt för att vara en softshell. 300 g och lägre är det ju bara ett fåtal tunna regnjackor som väger idag. Jag har lite svårt att tro att den väger under 500 g. Har du ingen våg på jobbet :)

Jörgen

Nej tyvärr ingen våg på jobbet, inget jobb alls då jag pluggar. Och min uppskattningsfömåga är som sagt inte den bästa. Ska man behöva springa och ahndla lite godis bara för att kunna väga jackan på samma gång...

...nej. nu var jag ut i köket och vägde med hjälp av vatten, en plastpåse och en galge. då landade vi nog närmare kilot, inte fullt dock...

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.