Jacka T&P Softshell Advance

NUI; sa:
estetdrägg; sa:
Står inte i katalogen och jag har ingen våg...Skulle dock bedomma det till ca 300g...Men det är mycket osäkert. (Använde en petflaska med vatten i andra handen att jämföra med).

Låter väldigt lätt för att vara en softshell. 300 g och lägre är det ju bara ett fåtal tunna regnjackor som väger idag. Jag har lite svårt att tro att den väger under 500 g. Har du ingen våg på jobbet :)

Jörgen

Nej tyvärr ingen våg på jobbet, inget jobb alls då jag pluggar. Och min uppskattningsfömåga är som sagt inte den bästa. Ska man behöva springa och ahndla lite godis bara för att kunna väga jackan på samma gång...

NUI; sa:
estetdrägg; sa:
Står inte i katalogen och jag har ingen våg...Skulle dock bedomma det till ca 300g...Men det är mycket osäkert. (Använde en petflaska med vatten i andra handen att jämföra med).

Låter väldigt lätt för att vara en softshell. 300 g och lägre är det ju bara ett fåtal tunna regnjackor som väger idag. Jag har lite svårt att tro att den väger under 500 g. Har du ingen våg på jobbet :)

Jörgen

Nej tyvärr ingen våg på jobbet, inget jobb alls då jag pluggar. Och min uppskattningsfömåga är som sagt inte den bästa. Ska man behöva springa och ahndla lite godis bara för att kunna väga jackan på samma gång...

...nej. nu var jag ut i köket och vägde med hjälp av vatten, en plastpåse och en galge. då landade vi nog närmare kilot, inte fullt dock...

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska