Jacka med vettig huva

I höstas köpte jag en Smock från Finland, rätt längd, rejält stor huva, både min skalle och stora päls vintermössa får väl plats. 50/50 tyg samt blixtklås ventilation i ärmhålerna, priset under lappen och jag har t o m fått beröm för att den ser snygg ut. Rekommenderas gärna!

Varusteleka-smocken? Har varit uppe som alternativ, men på bilderna såg huvan så liten ut? Det brittiska originalets huva verksr väldigt funkis, men kamouflage vill jag inte ha. Sedan har jag otroligt dåliga erfarenheter av Varustelekas outdoorsbyxor, efter tredje reklamationen gav jag upp. Men jag ska kolla på jackan ett varv till.

Helicon-tex gör också kopior av de britiska smockarna. Den jag har slitit mest på börjar synas att den är använd men den är min vardsgsjscka dvs 12 månader om året och skogstur och annat ingår. Tror jag haft den i 6 år nu.
Ärmfickorna och fästet för gradbetecknngar är lätta att sprätta bort.
Den grå är den som ser mest civil ut.

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips