Jacka byxa från T&P Outback

Har haft outback stället i 3år och är väldigt nöjd med det,fungerar bra i ösregn fast den kan bli lite varm i en värmebölja.. Har haft byxorna 2-3ggr i sommar när det vart 28-30grade varmt och det är igen höjdare.. Stället fungerar klockrent för höst och vinter aktiviteter..

Har även Moutain stället och den har oxå fungerat bra för utom tyget riktigt kännsligt för gnistor från mysiga lägerbrasor., outback stället håller mkt bättre emot gnistor och har inte haft nå problem med det!!

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag kan bara instämma i Gunn-vallds utlåtande!
Jag har haft Outbacksetet i ca ett år nu, och är har varken blivit våt eller kall. Dock har jag blivit varm några gånger... :-s
Fördelar: Som nämnt; rejäla kläder som håller dig torr och varm. Utluftningsfunktionen med dragkedja hjälper överraskande mycket på byxorna. Skön huva. Kardborre med stretch runt livet så man kan dra åt utan att använda bälte (kan kännas ivägen om man t.ex. paddlar kanot).
Nackdelar: Den är vaarm. Jag har inte använt den i högsommar, men i hårt arbete, och som nämnt är utluftningen bak på byxorna riktigt bra, men dragkedjan under armarna är dels lite för kort för att ge full effekt, dels känner jag att meshtyget hindrar luftflow också (det kan ju iofs åtgärdas med någon DIY-lösning). Saknar fästkrok mot kängan, det är gummiband på insidan av resåren + kardborre som funkar bra, men en gång fästkrok alltid fästkrok ;) Jackan har förresten inte lika många fickor som t.ex. Jacka T&P Classic, men den duger.

Allt i allt mycket prisvärda kläder iMHO, men inte när det är som allra varmast ute.

Ouch!

Ehh, jag kan i och för sig stå inne för det mesta jag skrev där men inte allt.........

Jag har blandat ihop det lite då jag har både T&P Shell (jacka+byxa) samt T&P Outback (endast byxan)...

Kort sagt: Ja, byxorna är ungefär exakt som jag skrev, men varken jacka eller byxa har utluftningsfunktion (dragkedja)! Annars är byxorna riktigt sköna, de anpassar sig liksom efter hur mycket kläder man har under (kan ha de både med fleecebrallor under eller utan något), och de skaver inte i livet. MEN: Outback har heller inte åtstramning med kardborre, utan bara vanliga hämpor till bälte. De kan också kännas lite tunga, de är inte UL direkt, men de är riktigt sköna.

Sen beror det ju på när det ska användas; jag hade inte använt det till fjällvandring, men gärna till vildmarksliv i skog och mark (men som sagt inte i högsommarvärmen).

Och ursäkta min klantighet här om dagen.... *skäms som en hund*

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips