Islinge på Lidingö....

kommunen har kommit på att området runt en ravin på ön borde gå att sälja...två flotta villatomter vore ju nåt för lidingö såklart (ironi kära vänner...ironi...)....socialdemokraterna funderade istället på höghus vid ravinen...då utnyttjar man området mer....själv funderar jag allvarligt på om det inte finns något slags tvång att genomföra stor rättspsykiatrisk utredning på dessa försigkomna politiker innan några planer genomförs...

hur som helst...området är intressant...ur natursynpunkt såklart...varför skulle jag annars ta upp det tro...

och...ur juridisk synpunkt är det hett hett hett...det är nämligen ett gammalt servitut....eller inte? en väg har nämligen dragits och påverkar då området...och...nya ägaren...hmm...kommunen tror att de kan kringgå det hela...och påstår att det alls inte är servitut det rör sig om utan bara att det gällde gamla ägaren...nu är det minsann en möjlighet att sälja mark och tjäna pengar...sånt ligger dem varmt om hjärtat här på ön...

nåja...bara jag som brann lite för att diskutera något...hehe...

kram till alla som vill från anna
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.