Isläget på Västkusten?

Har inte paddlat på hela veckan tänkte ge mig ut i morgonbitti från Långedrag/Saltholmen men har blivit lite orolig då jag sett några kajaker bryta is här på Utsidans bilder!
Vet oxå att det blir mkt kallt i natt å imorgon på söndag! Man kanske inte ens kommer i vattnet!
Nån som har en aktuell israpport från "mitt" område! Räcker om jag får den senast imorgonbitt (söndag) kl 8:00
Sen kanske det inte är så dumt om vi paddlare kunde hjälpa varandra här på Utsidan om vi får en Vargavinter å informera om isfritt vatten(iläggningsplatser) å så :)

Mkt tacksam för svar helst innan kl 8:00 imorgon söndag!

/Janne

Jag bor vid Hakefjorden innanför Tjörn .Mycket av isen som bildades igår försvann idag så blir det inte allt för kallt inatt så går det nog att paddla igen .Dock ligger en del is kvar inne i det grunda vikarna . Men i det stora hela är det isfritt pga. blåsten i går kväll.Annars blir det att hitta andra platser att sjösätta.
Hälsningar Anders

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Det var isfritt vid GKF's bryggor vid 14-snåret idag. Vi landade där då efter att ha varit på Valö ett par dagar.
Igår låg det enligt uppgift is mellan bryggorna, men inte värre än att den var forcerbar.

/erik

Tack för era israpporter, Anders å Erik!
Tycker det är konstigt isen lagt sig redan! Men antar att det lilla som ev lägger sig i natt är "brytbar" då :)

/Janne

Befinner mig på Tjörns nordvästra hörn och här verkar vara isfritt trots de senaste dagarnas svinkyla. Någon meter vid strandkanten här och var bara. Fast då är det ju öppna havet strax utanför...

Senast ändrad:
Jo vi kom ut på havet :)

Efter en mkt kall natt låg det is vid bryggorna på GKF men vi "bröt" oss ut på öppet vatten!
Fick till en helt underbar paddling ca 20km.lufttemp -5gr,vattentemp 0gr!

/Janne

Stigfjorden 5/1

Idag 5/1 låg Stigfjorden helt spegeljämn med 10 cm åkbar is... Undrar om man får vara med om det nån fler gång i livet...

IMGP5856.jpg

Och vi som hade tänkt paddla just här 17/1 för att titta på örnarna...

hälsningar
Jens

Jo det ser fint ut men gråter ändå inbords :) Hoppas vind å blidväder imorgon ger oss våra paddelvatten tillbaks :)

/Janne

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips