Isklättring 22-24/3

Jag skulle vilja komma ut och isklättra nästsista helgen i mars. Någon som vill haka på? En fulldag eller en hel helg, spelar ingen roll. Man måste ju passa på innan säsongen är slut!

Funderar på Dalarna, men allt annat är av intresse. Jag bor i Stockholm, har b-lapp och kan eventuellt låna bil.

Jag är en nybörjare, har testat Sifferbo och Ågelsjön, vill upp mot fler utmaningar. Har grönt kort, basutrustning, dock inga ledklättringsprylar.

Hej,

Skulle kunna komma loss nästa helg. Dock först från lördag och jag måste vara tillbaka i Stockholm söndag så det är kanske lite långt att dra till Rjukan men vad tror du om Trängslet i Dalarna?

Klas

.

Trängslet vore awesome! Det är eventuellt några från Linköping och/eller Falun som kommer haka på, men inga definitiva svar än.

Har du bil?

Aktuellt

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips