Inlines i Stockholm

I västra delarna, där jag bor, finns fina cykelbanor ända från Alvik till Lövsta. Från Brommaplan kan du på fina cykelbanor åka ut på Ekerö.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Södermalm

Runt Södermalm är det också bra att åka inlines. Både Stadsgårdskajan och Södermälarstrand har bra cykelbanor med fin asfalt. Norra Hammarbyhamnen är fint, men det är plattor så det är lite jobbigt att åka. För att sluta cirkeln så brukar jag åka tvärs över södermalm in genom tantolunden på cykelbanan mellan husen, förbi Södra Station och sedan Katarina Bangatan hem till Vintertullen igen. Denna runda tycker jag är mycket bra!

// Johan

Riddarfjärden runt

Om man vill hålla sig till Söder Mälarstrand kan jag rekommendera turen runt riddarsfjärden. Dvs Söder Mälarstrand-Västerbron-runda Rålambhovsparken-Norr Mälarstrand-under Centralbron-Gamla Stan-Slussen.
Cykelbanor hela vägen med ny fin asfalt.
Känner man för att åka i ramp så kan man göra en avstickare till rampen i Rålis.

Längd cirka 7-8 km.
Jag anser att den turen är finast på kvällen/natten då det är mörkt ute. Det blir en fin utsikt ifrån Västerbron.

/Linus

Cykelvägar i Storstockholm

Det finns en bra bok som heter Cykelvägar i Storstockholm som beskriver alla cykelvägar i storstockholm (därav titeln). Kartorna beskriver vilken typ av cykelbana det är, t ex enkeltriktad cykelbana, cykelbana med mötande trafik, cykelbana/gångväg, cykelbana som del av bilväg etc etc.. Denna bok borde även fungera bra för att hitta inlinesvägar.

// Johan

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips