Inköp i Chamonix?

pape@mot.chalmers.se (Patric)

Gäst
Hej
Vi är på väg ner till Frankrike för att åka skidor en vecka. Skall man inventera klättersäcken inför resan och växla in ett gäng Franc för att handla på sig? Alltså: är klätterprylar mycket billigare där än här? vad skiljer det mest på?

Anonym från gamla forumet

Gäst
Inte så billigt

Hur det är med rep vet jag inte men priser på övrigt (kilar, friends mm) skiljer sig inte mycket från priserna här hemma.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Mattias E

Gäst
Åjo, visst är det billigt.....

Betalade själv 25F för en åtta, 65F/st för QD's, 40F för HMS-karbin. Kong friends kostade 195F/st, inte de bästa på marknaden kanske, vet inte vad de kostar i Sverige. Charlet Moser isyxor fann jag för runt 900F. Överlag är nog allt billigare.
100F=130SEK ca.

hans_kauppila@agilent.com (Hasse)

Gäst
Köp franskt i frankrike !

Jag har alltid passat på och köpa utrusning då jag är ute och reser. OFTAST så är de "lokala" fabrikaten billigare än här hemma i Sv.
Utbudet är inte alltid så stort, om du har tid så kan du alltid passa på och besöka butikerna i Argentiere (5-6km från Cham.)för at bredda sortimentet. Ifall du har vägarna förbi Paris så finns det en affär som heter " den gamle vandraren" eller ngt liknande som har ett stort sortiment. ( Jag lyckades pruta lite då jag köpte på mej en hel del...).
Det enda som jag hitta riktigt billigt var skidor :Dynastar Speed SX ( hemma : 5000 kr, där ung. 3700kr ? )
Lycka till med inköpen!
/
hasse

P.S. Kolla så att du inte får gamla grejor! De försökte sälja på mej förra modellen av Petzl Ascension till listpris...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips