• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Inbjudan till fjällvandring sommaren 2003

Fotobevis

Mitt bidrag till din planerade vandring kan var mina bilder av egna äventyr i Jämtlandsfjällen. Har ca 100 bilder på min hemsida (www.gavle.to/~utopia), de flesta från Helags och Sylarna. Jag sprang Jämtlandstriangeln senast i somras och det är ett lättillgängligt och lättforcerat område för nybörjarturer. Glaciärturer kan göras på både Helags och Sylarna. Jag rekommenderar de relativt lättbestigna toppturerna på dessa två massiv.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
CHIP CHIP

"Alla blivande vänner är främlingar från början"
Trots detta något smöriga ordspråk och trots att man inte är ute efter vänner för livet så är forumet rätt bra om man vill nå äventyrare och fjällvana vandrare.
Jag går hellre vilse i sarek med 8 främmande vandrare än jag går vilse ensam.

ALL THE BEST
ANNA

Helags?

Så, om det inte blir Sarek, är det då Helags som är planen? I så fall är det nog ett bra alternativ. Skillnaden mellan att vandra i Helagsområdet och Sarek är ganska stor. Trots att jag inte själv varit i Sarek så är jag medveten om hur vädret kan var där även på sommaren. I Kebnekaise i början av augusti förra året så kom 1 dm snö medan jag var där. Brrr. Jämtlandsfjällen däremot brukar inte bjuda på alltför stora överaskningar i vädret. Med lite tur kan det t.o.m. var riktigt bra.

varken eller

Varken helags eller sarek för min del.
Jag har som sagt (och förklarat i tidigare brev) fått förhinder.

Anna T

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips