Hylsfångare till hagelautomat

Jag undrar om det överhuvudtaget finns någon form av hylsfångare till hagelautomater (i mitt fall en Benelli M1). När man skjuter trap och skeet vore det skönt att kunna montera på en påse, eller dylikt, för att slippa springa runt och plocka upp varenda hylsa.

/Johan ES

[Ändrat av Johan.E.S. 2004-06-24 kl 22:26]

För att inte tala om i skogen. Inte kul att leta hagelpatroner och hålla koll på hunden och fällt vilt samtidigt...

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Hylsor

Blir väldigt svårt på en halvautomat eftersom tappen som vapnet spänns med kommer att ligga inne i "påsen".
På en pump blir det avsevärt lättare. Svingen kommer även att påverkas av en massa hylsor som ligger och skramlar. Jag tycker du skall glömma iden och njuta av Benellins fina skjutegenskaper. (Har själv en likadan)
Koivu

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips