Hur packar ni era Hillebergtält?

Samme her. Jeg bretter det enkelt sammen og knær det ned i posen. Men jeg passer på at den enden som skal være mot vinden ligger øverst. Der har jeg festet en liten karabin og en refleks. Når teltet skal opp i sterk vind hekter jeg karabinen i sekken som ligger på bakken der teltet skal opp. Da kan jeg rolig tre inn stengene og strekke ut teltet.
 
Akto. Runt 50 nätter per år. Knökar ner det som så många andra. :)

Polaren som har samma tält och bara några färre nätter per år gör typ en perfektionistisk fabrikspackning - tar ett par minuter längre. Jag kan inte se att våra tält eller ventiltrådar har slitits speciellt annorlunda nu efter tre år.
 
Knölar bara

Hej.. Jo,jag bara knölar ner det. Tråden kan vara glödgad koppartråd,eller nått liknade. Då kan du böja den 10 upphöjt till arton gånger,utan risk. Är det ett nyare tält,så kan du byta den själv,åtminstone är det så på mitt nya (2010) Nallo 2. Har märkt mina hörn mot vinden med korta stycken av nylontyg,rött och blått. Packar ner hörnen sist,så att de sticker upp ur påsen. Upp med påsen,i med pinnarna i varsitt hörn,helt PK så är vänster hörn rött,höger blått. I med pinnarna,så draaa ut tältet med vinden,påsen får du i handen. Nu ligger det där,varsågod å trä i stängerna. Funkar i stiltje,funkar i snöstorm. Provat.. Packar givetvis också mitt Kaitum 2 på samma sätt.
Tycker nog att vården hemma,som nån skrev,är minst lika viktigt som att ta hand om tältet ute mvh borano20
 
Senast ändrad:

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.