Hur går det till?

Någon som vet en bra länk eller nåt som tar upp hur Big Wall klättring går till.

verkar roligt.. men hur gör man, vad behövs. osv..?

jw

Big Wall

Tjenare!

Har lite på jobbet nu så jag har suttit och surfat på just Big Wall-klättring av lite olika slag. Det här är mina favoriter:

http://www.bigwalls.net
http://www.bigwall.com

Om man utgår från dom två och klickar på lite länkar och läser lite så lär man sig en del. Annars är väl tipset att jaga reda på någon i den lokala klätterklubben som kört större grejer.

Sen finns det självklart massa böcker! Falcon-guides har en bok som heter typ "How to climb big walls" och det finns en bunt liknande.

Tog själv ett steg (tror jag...) i rätt riktning i helgen när jag körde min första solo-tur. Det var en A1:a och det kändes extra bra när det snöade lite lätt. Var dessutom helt själv under klättringen, mina polare var ett par hundra meter bort och körde en multi pitch. Mycket mycket fostrande!

Hör av dig om du hittar något intressant!

Pär
[Ändrat av utomjording 2001-12-03 kl 15:42]

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Aircontact Pro – designad för de stora äventyren

Vandra med kvalitet! När packningen är tung och terrängen krävande gäller det att ha riktigt bra utrustning. Med Aircontact Pro har deuter skapat en ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips