Hur får man in kartor i en Garmin Venture

Hej alla glada!

Fick nyligen hem min efterlängtade GPS.
En Garmin Venture..

Så nu börjar problemen,
jag har ( tror jag i alla fall )
lyckats konfigurera den rätt nu..

Men så till mitt nästa problem?

Hur gör jag för att få in tex Gröna Kartan i min GPS?
Går det överhuvudtaget?

Vilka program behöver man? vad kostar de? osv..

Mvh/
Erica

I slutet av detta år ska det vara möjligt att ladda in kartor ut över mapsource. Framförallt i Legend och Vista. Om man laddar in kartor i Venture kommer man bli av med POI databasen har jag för mig, om det går över huvud taget.

Det du behöver borde ju vara en datakabel, programvaran som kommer senare i år troligtvis väldigt sent i år samt den aktuella kartan som du kan ladda hem från lantmäteriverket.

/Ingvar

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Förstår ingenting

Skall man kunna ladda in kartor från LMV????
Har aldrig hört talas om något sådant.......
Mäste vara någon form av missförstånd!

Hälsningar

Ola Hellström

Jag förstår inte heller

Du Ingvar, jag förstår inte heller hur du har tänkt att få in LMV kartor i GPSen. Vill du utveckla ditt resonemang, vad har du för källor, har du någon inside information?

Per

Kartor i Garmin Venture??

Hej,

Har själv en Garmin Venture, men kartor i den modellen?

Mig veteligen så går det bara att lägga in koordinater(waypoints) i den modellen.
Kartorna får du ha i din dator eller i t.ex. en handdator och sedan koppla ihop gps´n med datorn.

Mvh, Per Nyberg.

Mjaaa

Visst kan man "ladda hem" kartor från LMV men inte gratis. Ett utsnitt på 12,5 x 12,5 km av gröna kartan vill de ha 150 spänn för. Blir filen för stor, >15 MB så kan du inte ladda hem den utan tvingas beställa den på CD-ROM. Jag hämtar ISO-images av Linux-distar som är 45 gånger större, men LMV har kanske modemuppkoppling? ;o)

Dessa kartor har höjdkurvor. De digitala versioner av Gröna Kartan som jag har sett saknar höjdkurvor. Finns det olika versioner eller saknas höjdkurvor på alla dessa digitala alster?

/Johan

Höjdkurvor eller inte

Om Lantmäteriverkets digitala kartor har höjdkurvor eller inte berör på hur gamla kartorna är. På Lantmäteriverkets hemsida går det efter en del klickande komma fram till om kartorna på CD har höjdkurvor eller inte. Betydlige enklare är det att kolla hos Solteknik http://www.soltek.se/kartor/lmv.htm .

/ Per

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips