Hur blött är det i Jämtlandsfjällen i år?

Ska upp till Blåhammarn - Sylarna - Helags kommande vecka (v 31/32) o undrar om nån som varit i området nyligen kan berätta för mig hur pass blött det är i år... Kängor, stövlar eller gympadojor är frågan?

Inte varit just där men annars tycker jag det är ett normalår. Varken blött eller snustorrt. Lagomt skulle jag säga.

För mig är det alltid kängor oavsett om det är blött eller torrt.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
För mig är det alltid kängor oavsett om det är blött eller torrt.

Och för mig är det numera lågskor oavsett. Eller särskilt om det är blött.
Jag var i kvarteren i början av sommaren och det var bitvis väldigt blött.

(Typiska Utsidan-svar alltså: "Om du tycker att svaret är dåligt beror det på att du ställde fel fråga" ;) )

Till Martins punkt, det är väl inte nu vi ska ha den sedvanliga kilometerlånga debatten om skodon?

Jämtlandsfjällens blöthet beror på vilken höjd du tänkt dig att hålla dig på. Brukar vara bättre vandring på lite höjd.

/Peter

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips