Vattenläge runt Lunndörren i allmänhet, Tronnan specifikt

Jag ska ta en tur runt Lunndörren med familjen nästa vecka och undrar om någon har rört sig där nyligen och vet hur vattenläget är generellt i området? Specifikt är jag intresserad av hur mycket vatten det är i Tronnan? Helst skulle jag vilja ta mig över ungefär där jag har ringat in med rött på bilden och undrar om det går att ta sig över odramatiskt med barnen utan att det ska kännas för äventyrligt. :cool:

Lunndorren.jpg

Det är lite blött i markerna men ganska normalt. Det är mest regnvatten så vad som kommer gälla när ni ska gå över beror på hur mkt regn som faller till dess. Kan dock inte tänka mig att det ska vara några problem att ta sig över där.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Gick över Tronnan ifjol den 7:e augusti lite längre uppströms, strax ovanför det mindre biflödet från höger på din karta. Har höga skaft på kängorna och det gick inte över kängskaften där och då. Det hade regnat i ett dygn innan jag kom dit men det intensivaste kvällen innan.

Eftersom det är minimalt med sjöar uppströms i avrinningsområdet så tror jag att det mest avgörande för vattenståndet när ni kommer dit är hur mycket det har regnat timmarna innan. Go tur!

Tack för svar/input. Det finns ju en del trådar om andra som gjort övergången där och det ni svarar pekar också på att det inte är en orimlig plan. Kör vidare med planen om ingen med rykande färsk info direkt avråder.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips