Hur är vägarna för att komma till Galdhöpiggen i juni

Hej!
Jag funderade på att ta och vandra i Jotunheimen i mitten/slutet på juni.

Vet dock inte riktigt hur jag ska ta mig dit. Det går smidigast att ta bilen antar jag, men eftersom jag har en atos vet jag inte om det är så kul att åka bland slingriga vägar runt omkring Jotunheimen (innan man ska lämna bilen alltså). Är det någon som vet hur vägarna är?

Hur skulle man annars göra? Ta sig till oslo och ta buss därifrån? Eller kanske en variant att ta sig till Lom och lämna bilen där för att sen ta sig med buss den sista biten?

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Vi körde bil till Gjendesheim i juli 2005. Då var det helt problemfritt att köra. Ganska flackt och rakt, vad jag minns.

Sedan körde vi över bergen till Sognefjorden. Den vägen hade fler branta partier och gick på väldigt hög höjd. Men inte heller det var något som helst problem.

Hej! Jag har kört från Göteborg till Spiterstulen utan problem. detta var iofs i juli! Men jag tror inte att det ska va några problem i juni. Det är bara dom sista km som man kör på en slingrig och gropig grusväg! Men jag tror ju inte att det ligger snö där, i juni? Det tog väl ca 8tim att köra.
Mvh Anders.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips