Hur är fisket i små vattendrag på Island?

Hej!
Jag ska till Island och bara vara i sommar. Undrar om någon har erfarenhet av hur fisket är i mindre vattedrag. Jag vet att där finns några av de bästa laxvatten som kan uppbådas. Det är inte de jag är ute efter. Jag vill dryga ut matförådet med en lagom middagsfisk när man slagit läger för kvällen. Jag planerar att hålla mig i nordvästra Islands inland.

Tacksam för varje form av respons!

Fredrik

Island

Det går bra, saken är bara att alla insjövatten ägs av någon och om "någon" är grinig kan det bli dyrt, själv har jag lyckats slingra mig ur tjuvfiske i småvatten, skyllde på språkförbistring.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips