HTC p3300 till HTC Diamond ??

Hej jag har en HTC p3300 som är sjukt bra i alla väder (även i teräng har provat) jag funderar på att kanske skaffa en HTC Diamond istället och jag undrar följande :
Vad är de för skillnad på den "vanliga" gps:en och den som sitter i Htc Diamond ?? (AGps) ??
förklara gärna "lättfattat" för man vill ju inte vara uppkopplad via gprs eller nåt skumt för de funkar super som de gör !

MVH B

Hej jag har en HTC p3300 som är sjukt bra i alla väder (även i teräng har provat) jag funderar på att kanske skaffa en HTC Diamond istället och jag undrar följande :
Vad är de för skillnad på den "vanliga" gps:en och den som sitter i Htc Diamond ?? (AGps) ??
förklara gärna "lättfattat" för man vill ju inte vara uppkopplad via gprs eller nåt skumt för de funkar super som de gör !

MVH B

Lättfattligt eller ev?
http://en.wikipedia.org/wiki/A-GPS
Vid dålig satellitmottagning så kan telefonen få en grov position baserat på mobilnätet samt även få ner almanac-data för sin position för att enklare få en riktig GPS-fix. Det verkar dock ske över data/gprs/3G.

Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.