HTC p3300 till HTC Diamond ??

Hej jag har en HTC p3300 som är sjukt bra i alla väder (även i teräng har provat) jag funderar på att kanske skaffa en HTC Diamond istället och jag undrar följande :
Vad är de för skillnad på den "vanliga" gps:en och den som sitter i Htc Diamond ?? (AGps) ??
förklara gärna "lättfattat" för man vill ju inte vara uppkopplad via gprs eller nåt skumt för de funkar super som de gör !

MVH B

Hej jag har en HTC p3300 som är sjukt bra i alla väder (även i teräng har provat) jag funderar på att kanske skaffa en HTC Diamond istället och jag undrar följande :
Vad är de för skillnad på den "vanliga" gps:en och den som sitter i Htc Diamond ?? (AGps) ??
förklara gärna "lättfattat" för man vill ju inte vara uppkopplad via gprs eller nåt skumt för de funkar super som de gör !

MVH B

Lättfattligt eller ev?
http://en.wikipedia.org/wiki/A-GPS
Vid dålig satellitmottagning så kan telefonen få en grov position baserat på mobilnätet samt även få ner almanac-data för sin position för att enklare få en riktig GPS-fix. Det verkar dock ske över data/gprs/3G.

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips