Hörlurar för träning?

(vet inte om jag ska lägga det här, eller i löpning eller i träning, moderatorn kanske kan flytta't om det behövs?)

Tjo,

var ute och sprang och blev komplett galen på mina alltid-urhoppande hörlurar, så nu måste jag ha nya. Tyvärr var det ju inte lätt att bli klok på en enkel Googling; alla har ju så många åsikter och det finns ju TUSENTALS modeller :)

Är det nå'n här som har erfarenhet av träning med blåtands (bluetooth) hörlurar av modernare snitt? Helst av typen bygel-kring-örat eller "nackställ". Eller ska man fortfarande anse att A2DP är ett skämt jämfört med trådat?

Hade det inte funnits blåtand hade det blivit ett par

Sennheiser PMX-80 Sport II http://www.webhallen.com/hemelektronik/91039-sennheiser_horlurar_pmx_80_sport_ii (plus även för att de är vattenskyddade)

Men, är de blåtandade lurarna lika bra så är det ju ett klart plus att slippa sladdar, och dessutom kunna svara i telefonen också.

Då kanske
Motorola S9-HD är ett alternativ? (http://www.pixmania.se/se/se/5941409/art/motorola/bluetooth-stereo-horlurar.html?srcid=910)

Någon som har tips på något som sitter fast bra och funkar?

Har ingen erfarenhet när det gäller blåtandlurar, men Sennheiser PMX-80 Sport II är kanon! Sitter bra, bra ljud. Har även köpt till sambon och en kamrat och de är också helnöjda.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
http://www.webhallen.com/hemelektronik/111360-sennheiser_horlur_omx680_sport
Denna lur borde också fungera, och om du vill köra BT-headset är det ett plus att sladden är skarvad innan volymkontrollen. 1.2m sladd i all ära, men har man den inte pluggad i telefonen utan i sin BT-dongel så är det rätt mycket sladd att göra av med.

Jag har själv ett par Sony MDR-EX71SL som hängt med ett tag. Trevlig lur, men den börjar bli lite snuskig i pluggarna så jag överväger ett par nya. Då jag ofta har lurarna när jag cyklar vill jag gärna ha ett par som tål fukt vilket gör att Sennheiser-pluggarna ligger bra till.

Det var ett test i GP (GöteborgsPosten) idag av just hörlurar för träning. Sennheiser PMX 680 Sports blev bäst i test. Personligen har jag ingen erfarenhet av varken dessa eller några andra.

Ok, tackar, ska ge mig iväg ikväll och inhandla ett par - kan inte se någon egentlig skillnad mellan Sennheisers 6xx och de utan "6", förutom att de är nya (och lite dyrare :)) men de håller ju förhoppningsvis ett bra tag.

Just nu lutar det väl åt ett par OMX680, de finns i stan åtminstone!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips