Högsta berget att vandra uppför i Österrike?

Hej.

Ska cykla fran Wien till Lichtenstein med start imorgon och vill gärna lämna cykeln vid nagot tillfälle och vandra sa högt det gar. Mitt problem är dock att jag är höjdrädd och klarar därför inte av att klättra. Finns det nagot/nagra höga berg som är snälla som man kan vandra uppför?

Turistinformationen här är kass - hoppas ni kan hjälpa mig.

Stort urval.

Jag vet inte din planerade cykelrutt, men Ötztal är fint och Kreuzspitze är en s.k "vandringstopp". Vent är närmaste ort. Har du MTB så kan du cykla ända fram till Martin Busch-hyttan för att därifrån bestiga toppen.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips