Hjälp mig förklara..

Ett osvikligt argument är alltid "det är viktigt för mig" - det kan ingen argumentera mot. Att förklara varför det är viktigt kan bli lite knepigare - där skulle jag inte ens försöka.

Har ni delad ekonomi är saken biff - det är dina pengar och du gör vad du vill med dem. Har ni gemensam ekonomi vill hon kanske ha rätt att spendera 11 000:- på sina intressen (utan att du kan knota om du köper cykeln vill säga).

Fast det låter lite som att tuvan är inte flickvännen utan lite mer ångest över en cykel för 11 000:-. Se till att den är svårsnodd! :)

MvH
Aina

Håkan K; sa:
Ett trick är att köpa cykeln, smyga in den i förrådet och sen köra med attityden: "Ja, men den har jag ju haft lääänge.

Det påminde mig om en kille som brukade träna med oss som beställde en ny cykel och såg till att den levererades till grannen. Tanken var väl att det skulle vara lättare att smyga in den i garaget om den var uppackad och monterad... Det gick bra tills alla var samlade på en fest och granntanten frågade hans fru varför han hade skickat cykeln hem till dem:)

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips