Hjälp med shp filer till min Garmin Astro 320

Är det någon som skulle kunna hjälpa mig med att få till en bra karta till astron från ett antal shp filer jag har. Jag har testat med mapwell men har inte tillräckligt med kunskap så jag fixar det inte.
shp filerna ligger som 23 st filer plus shx och dbf med olika saker ex skog öppen mark infrastuktur vägar mm. och jag lyckas inte få till det.

Kanske finns det enklare program att göra detta med eller någon som kan hjälpa till ?

/Lejon

Senast ändrad:

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Ozi explorer

Jag tror att oziexploer kan vara till hjälp, finns att ladda ner som trail version

http://www.oziexplorer3.com/

Jag har använt det när jag har laddat ner kartor från digitala kartbiblioteket har dock inte provat med shp filer utan bara med jpg och tiff kartor.

Ska kolla OZI annars har jag bara shp filerna, kanske finns så man kan spara om dom till jpg men det verkar var en omväg när det ska gå att göra i mapwell om man har kunskap, ska ladda ner en trail av ozi och se hur det går.

/Lejon

Mapwel

Är det någon som skulle kunna hjälpa mig med att få till en bra karta till astron från ett antal shp filer jag har. Jag har testat med mapwell men har inte tillräckligt med kunskap så jag fixar det inte.
shp filerna ligger som 23 st filer plus shx och dbf med olika saker ex skog öppen mark infrastuktur vägar mm. och jag lyckas inte få till det.
/Lejon
Jag har vid ett tidigare tillfälle gjort en enkel karta med hjälp av Shapefiler och Mapwel. Ev skulle jag kunna göra ett försök att hjälpa till. Skickar ett separat Email!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips