Hjälp med shp filer till min Garmin Astro 320

Är det någon som skulle kunna hjälpa mig med att få till en bra karta till astron från ett antal shp filer jag har. Jag har testat med mapwell men har inte tillräckligt med kunskap så jag fixar det inte.
shp filerna ligger som 23 st filer plus shx och dbf med olika saker ex skog öppen mark infrastuktur vägar mm. och jag lyckas inte få till det.

Kanske finns det enklare program att göra detta med eller någon som kan hjälpa till ?

/Lejon

Senast ändrad:

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Ozi explorer

Jag tror att oziexploer kan vara till hjälp, finns att ladda ner som trail version

http://www.oziexplorer3.com/

Jag har använt det när jag har laddat ner kartor från digitala kartbiblioteket har dock inte provat med shp filer utan bara med jpg och tiff kartor.

Ska kolla OZI annars har jag bara shp filerna, kanske finns så man kan spara om dom till jpg men det verkar var en omväg när det ska gå att göra i mapwell om man har kunskap, ska ladda ner en trail av ozi och se hur det går.

/Lejon

Mapwel

Är det någon som skulle kunna hjälpa mig med att få till en bra karta till astron från ett antal shp filer jag har. Jag har testat med mapwell men har inte tillräckligt med kunskap så jag fixar det inte.
shp filerna ligger som 23 st filer plus shx och dbf med olika saker ex skog öppen mark infrastuktur vägar mm. och jag lyckas inte få till det.
/Lejon
Jag har vid ett tidigare tillfälle gjort en enkel karta med hjälp av Shapefiler och Mapwel. Ev skulle jag kunna göra ett försök att hjälpa till. Skickar ett separat Email!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips