hjälp att identifiera pedaler och kloss

hej jag har köpt en cykel och fick med ett par skor som jag kan använda men de är dock trånga. Köpte mig ett par sidi i större storlek utöver dessa men de saknar tyvärr "klossar".

Jag ber nu om hjälp att identifiera vad för sorts system det befintliga kallas och även om andra kombinationer skulle passa, är de klossarna på skorna för slitna och bör jag byta ut även dem?
Tips på var ni skulle skaffat allt detta på bästa och billigaste sätt via nätet välkomnas varmt. (känner till de stora webshopparna så gärna specifika råd istället för typ "använd google")
Nåväl jag bifogar bilder:

mvh /A

Ser ut

som Lookpedaler och Lookklossar. Med det står Wellgo på pedalen på bilden Wellgo tror jag är en pedaltillverkare som tillverkar olika modeller av pedaler. Har för mig att de gör vanliga SPD-pedaller också.

Inte säkert att dessa klossar passar på Sidskorna. Du får ta med klossarna till butiken.

Thure

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Ang Lookpedaler

Look Delta heter systemet och är föregångaren till dagens Keo system.
Klossarna finns i rött, några graders rörlighet, och svart som är fast.
Senast jag byta klossar hade jag inte tid att jaga runt utan köpte samma kloss som på bilden hos min LBS. När jag monterade dem sprack plasten då mellanbrickan är av alt för mjuk plåt samt hålen i klossen förstora för att fördela trycket när den böjdes. Har pratat med andra i klubben som haft liknande problem så köp orginalklossarna!
Klossen på bilden är sliten och dags att byta! Köper gör man först och främst hos den lokala cykelhandlaren och "tro" gör vi hädan efter i körkan, m-key...;)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips