Hjälp ang Nissedal !!

Ska åka till Nissedal den 29 Juni och behöver all info jag kan få !

Vilken utsrustning ska man ha med sig? Bäste klätter ställerna m.m.

Tack på förhand !

/Robert

utrustning till Nissedal

Två quikdraws till bultarna och riktigt långa rep så du når fram till den enda standplatsbulten som ändå är för långt bort.

PS: Även om jag är ironisk så är detta vad du kan få uppleva om du inte väljer turer med omsorg. Lusläs den tyska föraren, där rekomenderar de utrustning som kan behövas utöver ett normalt långtursrack.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
lite tips

som föregående skrivare rekomenderar jag att kolla i den tyska föraren, men den norska kan komplettera när den tyska sviker. Ingen av dem är särskillt bra, tyvärr.
Mitt tips är att sticka till Hegefjäll och börja med Via Lara och de andra och sedan ta det därifrån. Det finn sen del andra fina turer, men håll er borta från de lätta svaturerna om ni inte VET att den är jättefin. Annars är sanolikheten för 30 meter runout på läbbigt blankt sva rätt hög!

Lycka till!!!!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips