Hitta en bra cykel som inte kostar allt jag äger och har

Att cykla längre än över veckoändan visar den himla skillnad som det är att cykla på en cykel som passar och en som har fel mått. Tjejcyklar kräver inte bara kortare pedal-sadelhöjd (102% av inner benslängden) utan även oftast kortare mått sadelspets-styre.
Så börja med dina cykelmått, en riktig cykelhandlare hjälper dig gärna eller du kan göra det med en kamrat och ett måttband hemma.
Stålhojar kan lagas och modifieras av flera, Al-ramar brukar bli skroten direkt.....Carbon tål inte haverier... Ett bra ställe att leta begagnade racer och andra bra cyklar brukar vara cykelklubben hemmavid.....
Efter en cykel som passar tycker jag att du fått de flesta kloka råden redan. Så lycka till och god tur!

Tjoho!

Jag kör glidarstilen och kommer vara sponsrad med cykel! ;)
Det blit ju inte lyx kanske men det är nog trots allt mkt bättre än om jag skaffat annan cykel med egen plånbok! Dessutom mkt kul att testa!
Jag kommer ta mig fram på kronans treväxlade herrcykel. De ni! Önska mig lycka till.
Angående inställningar o allt så löser det sig fint. Hjälp från sponsorerna samt killen som vart cykelmekaniker o tävlat en hel del kommer med tips.

Detta lär funka minst lika bra som med fars gamla cykel om inte bättre!

Nu ska kronan visa vad den går för!

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips