Hilleberg och "gör det själv"-prylar

• Trådstartare anders.eriksson@mbox343.swipnet.se (Anders.E)
  • Start datum

anders.eriksson@mbox343.swipnet.se (Anders.E)

Gäst
Hejsan!
Var i Östersund härförleden och tog tillfället i akt att besöka Hilleberg i deras nya flotta lokaler på Risön (Östersunds motsvarighet till Danderyd/Lidingö i Stockholm). Tänkte i min enfald att jag "i vanlig ordning" kunde köpa på mig lite "gör det själv prylar", typ remmar, stånghylsor, spännen mm. Men tji i helvete! Citat; "Vi har strukit ett streck över den typen av förfrågningar, vår uppgift är att tillverka och sälja tält", blev svaret. Jaha, då har även Hilleberg kravlat sig över "tröskeln" och blivit stora och stöddiga. Nåväl, det finns ju andra leverantörer, utan attitydsproblem, både vad gäller tält och "småpryttlar". Iallafall, nu till frågan; var hittar jag en leverantör som nedlåter sig att, till marknadsmässiga priser, sälja ovan nämnda "gör det själv"-prylar?

Ha det!
Anders

tips

Hejsan !
Man kanske får ett annat bemötande om man nämner att man redan har ett Hillebergtält ? Man säger inte att man egentligen ska ha det till ett Haglöfstält alltså om nu så är fallet.

Går det att sätta en Hilleberg-stånghylsa på ett Haglöfstält förresten ?

En petitess, men Frösön heter det väl och inte Risön ?

Jag har då iallafall köpt Hillebergs tältpinnar (till mitt Haglöfs double peaktält) på utebutiken i Umeå tel 090-120220.Vet inte om fler Hillebergprylar finns.

Förövrigt anser jag att man bör också framföra den här typen av kritik direkt till Hilleberg.

Hälsar, Mats

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Kerouac

Gäst
Stånhållare

>Går det att sätta en Hilleberg-stånghylsa på ett Haglöfstält förresten ?

Nej, jag har iof inte provat men jag har väldigt svårt att tänka mig att det ska gå efter att ha sett de båda tälten.

anders.eriksson@mbox343.swipnet.se (Anders.E)

Gäst
Äsch, det är klart det ska vara...

...Frösön och inte Risön, jag var troligtvis på "risigt" humör när jag gjorde inlägget. Jag tror inte att det går att sätta H-bergs stånghylsor på ett Haglöfs, då principen för stånghylsan bygger på en utanpåliggande stång, vilket ju inte är fallet med Haglöfs. Nåväl, jag fortsätter mitt jagande efter "pryttlar" varhelst de går att finna!

Anders

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips