Helsport finnmark 6-8 tältkåta

En natt hittills med Helsport Finnmark, med Helsport-kamin. Trevligt tält, bra med utrymme och uppskattar att innertält och golv följer med. Har även Tentipis Safir 7 light, med innertält.

Minns att jag tyckte att Tentipi är snäppet vassare med att båda har sina för- resp nackdelar i jämförelse. Jag tjatar om XXL, men med all rätta, ty fick mitt Helsport Finnmark för 5000kr när de kampanjade tältet under en vecka... Bli nyhetsbrevs-prenumerant så kanske tillfället dyker upp igen.

Har köpt till Helsports 50 cm "snöpinnar" för de medföljande upplevde jag för korta på "poröst" underlag.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
kåta

En natt hittills med Helsport Finnmark, med Helsport-kamin. Trevligt tält, bra med utrymme och uppskattar att innertält och golv följer med. Har även Tentipis Safir 7 light, med innertält.

Minns att jag tyckte att Tentipi är snäppet vassare med att båda har sina för- resp nackdelar i jämförelse. Jag tjatar om XXL, men med all rätta, ty fick mitt Helsport Finnmark för 5000kr när de kampanjade tältet under en vecka... Bli nyhetsbrevs-prenumerant så kanske tillfället dyker upp igen.

Har köpt till Helsports 50 cm "snöpinnar" för de medföljande upplevde jag för korta på "poröst" underlag.
Vad tycker du är för resp nakdel med respektive kåta. Jag och frun ska köpa en kåta för enkel och smidig kamping när vi är ute och kör vad hade du köpt?

mvh Ola

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips