Hellemobotn - Vuojatädnobron: väster eller öster om Sieberjåhkå? Stibokbron?

Hej, delen av årets vandring är Hellemobotn - Vuojatädnobron. Även om sista beslut fattas på plats, kanske någon har tipps betr lämplig färdväg?

  • Gå väster eller öster om Sieberjåhkå? Att gå över Gådotjåhkkås topp kunde vara roligt pga utsikten. Enklare våre kanske östsidan Sieberbuollda - Kutjaurebron. Synpunkter välkomna.
  • Har någon aktuell information om bron mellan Stibokjavrre och Galbejavrre? Äldre inlägg: http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=50513
  • Rähtjátjåhkå vadbar vid dess inlopp i Stibok, eller nära kåtan? (Jag försöker att undvika svåra vad pga familjen)
  • Öster eller väster om Suollogajåhkå när vi avviker söderut från Hellemobotn-Vaisaluokta-Stigen?
Hela vandringen kommer att bli Ritsem - Hellemobotn (möta makan där) - Stalo - Sulitelmaområde (om orken finns) eller Tarradalen - Kvikkjokk, Aug 8 - Sep 1. Vi värmer oss upp Jul 29 - Aug 7 på Sörmlandsleden Malmköping - Järna.

Mvh, Lukas
www.hikinginlapland.net
 
Enkla utsiktsberg

Hej Kalle,

din underbar websida är ju orsaken att jag överväger Gådotjåhkkå som enkelt utsiktsberg vilken är lämplig för årets familjevandring (10, 13, 40, 40) :)

Jag kunde också tänka mig Álátjåhkkå eller Gisuris (sistnämnda beroende på kanske båtskjuts över Kutjaure). Enkelt måste det vara eftersom medan (delvis väglöst) fjällvandring med barnen funkade utmärkt i fjol (Abisko - Vistas - Nallo - utstickare Rabots - SIngi - Nikka) är dottern rädd av branta partier i blockmark.

Mvh, Lukas
 
[*]Rähtjátjåhkå vadbar vid dess inlopp i Stibok, eller nära kåtan? (Jag försöker att undvika svåra vad pga familjen)
Om jag minns rätt så gick jag över den mellan kåtan och inlopp. Var i alla fall en helt enkelt vad när jag var där (Inte djupare än mina Lundhags Kängorna högt).
[*]Öster eller väster om Suollogajåhkå när vi avviker söderut från Hellemobotn-Vaisaluokta-Stigen?
Jag gick på östra sidan på vägen ner.

Henning
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
szvinto Vaisaloukta - Hellemobotn - Akkastugorna Fjällvandring 4
peter1969 Sulitelma-Hellemobotn? Hjälp! Fjällvandring 14
grodanbolle Hellemobotn Fjällvandring 5
nils73 Hellemobotn til Sarek? lämplig färdväg? Fjällvandring 3
Annyg Familjevandring Vaisalouokta-Hellemobotn Fjällvandring 9
JohanGrum Vada över Låddejåhkå i Padjelanta, väster om stugan Fjällvandring 2
cloud76 Lämplig färdväg upp på fjällen direkt väster om Vaisaluokta Fjällvandring 2
perhaka Någon som känner till vadet väster om Kløfthåbua i Femundsmarka? Fjällvandring 4
Bekvämast Vandring väster/nv om Kutjaure Fjällvandring 2
tinab66 Tips på "Stugvadnring" norr &/eller väster om Abisko/Riksgränsen Fjällvandring 6
cloud76 vadställen väster om Akkajaure Fjällvandring 10
Kalle G Vandringstips väster om Mavasjaure-Pieskehaure (jaure?) Fjällvandring 10
andy69 Väster om Sälka...? Fjällvandring 1
maswan1 Basstavagge från öster eller väster? Fjällvandring 12
tobiasf Tältställen väster om Akka? Fjällvandring 5
sachsaren Väster om Abisko-Ritsem. Fjällvandring 8
grodanbolle Någon som varit väster om Singistugorna? Fjällvandring 5
Tuki Padjelanta, väster om Sallohaure Fjällvandring 5
janstj Väster om Virihaure och Vastenjaure Fjällvandring 7
undvall Området väster om Padjelanta. Fjällvandring 4
harrymart Väster om Virhijaure Fjällvandring 6
chrissopoulos Luohttolahko ner i sarvesvagge väster om nåite? Fjällvandring 1
kgh Vandring väster om Virihaure och Vastenjaure Fjällvandring 0
harrymart Vandra väster om Virihaure Fjällvandring 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.