• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Helags/Sylarna..

... i september för en kort stugtur, tex 4 dagar för lite fotografering och trevlig vandring? Någon som är intresserad? Tex uppresa torsdag eftermiddag och hemresa söndag kväll. Mat för 3 dygn och inget tält blir väldigt lätt packning.

// Jocke
 
Låter riktigt kul..

Skulle åkt upp med några kompisar till Sylarna men en har brutit nyckelbenet så det blev inställt.

Är tyvärr bara ledig varannan helg men skulle kunna te.x v 37 mellan mån-fre eller v. 38 tors-sön.

Skicka gärna lite mer info hur du tänkt gå o så om du kan nån av de datumen :)
 
v38 skulle vara kul och tror det är rätt i tiden då allt rött och gult kommer fram. Just nu är det lite mycket grönt än så länge. 38 är oxå sista helgen på sommarsäsongen. Jag hade tänkt gå från ljungdalen och upp till sylarna och tillbaka. Ca 8 mil på 3-4 dagar. Onsdag eller torsdag. Hade varit ännu bättre att kunna gå från ljungdalen och sluta i enafors då sträckan då blir 6 mil. Men det verkar inte funka så bra med sj så här års? Någon som vet?
 
Söndag 26 september går det vad jag kan förstå nattåg från Enafors till Sthlm. Liggplats från 913 kr.

Om du har tid så rekommenderar jag vägen via Ulvåtjärn och bakom Storsnasen, dvs vandra hela vägen till Enafors istället för att gå från Sylarna till Storulvån och ta bussen därifrån. Men Sylarna-Enafors är väl två dagsetapper och utan tält blir det då lurigt.
 
Jag är intresserad av en höstfjälltur!

Åker gärna upp en kort sväng, ta ledigt en eller två dagar. 8 mil låter lite långt för fre-lör-sön. Fredag och söndag blir ju inte ens hela dagar...

Hör gärna av er om planerna så tror jag att jag hänger med.

/Patrik
 
Jag har velat vandra i svenska fjällen ett bra tag, och jag har fått rekommendationer om att just Jämtland ska vara så vackert. Skulle vara kul att eventuellt hänga på!
 
Blev det någon resa??

Jag tänkte kolla väderprognosen i nästa vecka och om den ser fin ut göra en kortare tälttur helgen nästa vecka (helgen + 1 eller 2 dagar). Troligen något kring blåhammarn/snasahögarna, svårt att få till en kort runda.
 
Jag tänkte kolla väderprognosen i nästa vecka och om den ser fin ut göra en kortare tälttur helgen nästa vecka (helgen + 1 eller 2 dagar). Troligen något kring blåhammarn/snasahögarna, svårt att få till en kort runda.

Jag tror att det är fint att gå från Storulvån o så ut i Bunnermassivet o runt där en sväng. Mkt kalfjäll o lite skog. Oledat. Det var vad jag planerade för sensommarn, men det blev aldrig av.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.