Hela Kungsleden med hund?

Hej.

Har vandrat en del tidigare, ca 3-4 dagar,den längsta turen varade 1 vecka.

Nu är det så att jag blir utan jobb i juni, o börjar plugga i mitten av augusti,tänkte då passa på att tillsammans med min Schäfer vandra hela Kungsleden=)

Schäfern är 4 år, A-höfter o oerhört pigg & stark...

men har lite frågor dock,har sökt o läst igenom tidigare trådar om Kungsleden, men undrar hur man gör när man är ensam på vandringen med hund, när man ska in o handla lite proviant längs leden i de olika livsbutikerna....

Binder man hunden utanför? Går det ens? Eller får man ta med hund in ( Antagligen inte?)
Min hund är helt hopplös när det gäller katter eller hundar om hon står uppbunden med mig i synhåll så att säga... Hon är oerhört stark..

Annars är hon lugn om jag håller i kopplet,då bryr hon sig inte.

Så hjälp tack!=)

Skulle inte tro att turen riskeras pga att du inte kan binda hunden utanför affären. Finns nog någon lyktstolpe, träd eller sånt. Det löser sig nog.

Det finns möjlighet att handla där det finns väg: Ammarnäs, Jäkkvik, Kvikkjokk, Saltoluokta och Abisko. Men även vissa STF-stugor har butik med varierande utbud, kolla STFs hemsida.

I STF-stugorna kanske du kan ta med hunden in, beror på stugvärden.

/Ulf

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips