Heder åt Haglöfs!

Jag måste medge att Haglöfs ställer upp för sina kunder. Är mycket nöjd med deras bemötande häromveckan. Jag ringde för ett par veckor sedan om att få hem lagningslappar till min ryggsäck (Grönland) som blev inköpt för 3 år sedan. Hade fått tendenser till skavning och ville reparera själv, men icke, dom vill att jag skickar ner den gamla säcken och sen ringer en tjej ( mycket trevlig, skulle kunnat gifta mig med henne utan att ha sett henne först om hon hade frågat!!) och säger att dom skickar en helt ny säck!!!!!!!!!! och ändå var det var det inget allvarligt. Om alla företag kunde bete sig så här.
P.s Jag tror tjejen som jag talade med på Haglöfs heter Mia Holmberg.

Reklamation lönar sig ofta

Grattis till en lyckad reklamation. Uppoffringen för H*****s var ju inte så stor nu när de fick så din reklam och dessutom bortgift en av sina telefonssvarare :)

Men allmänt kan väl sägas att det OFTA lönar sig gott att reklamera saker som man inte anser håller mottet. Har själv som vana att gå till återförsäljaren av mina prylar när dessa är sönder/utslitna/för gamla och höra med dem vad det tycker. Ofta ordnar de så att de kommer till stånd en reklamation. Även om man får svar att det hör till normalt slitage kanske det gör att produktutvecklarna får mer information och kanske i framtiden kommer med en bättre vara?

Sen är det ju ett känt faktum att om kunden (du) bemödar dig med att gå och reklamera varan så är du säkert också en person som meddelar din omvärld om du INTE får igenom reklamationen vilket troligen skapar större badwill hos tillverkaren/återförsäljaren i kronor än vad en ny vara kostar.

Reklamera mera!!!

/ac

Ps. En vän till mig lyckades att få en 5 år gammal GT-jacka, som använts nästan dagligen till vardags och i skidbacken, utbytt mot en ny då den läckte... Det är kanske inte varje gång det lyckas men försöka duger?

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Reklamation?

Avsikten var inte att reklamera, enbart påvisa ett fel som jag själv hade tänkt åtgärda. Jag har ett antal Haglöfsprodukter och är väldigt nöjd med dessa och den dagen jag är missnöjd med Haglöfs produkter så kommer det att märkas på ett eller annat vis ex genom att exponera missnöjet på Utsidan, men anser ändå att man bör få uttala sig positivt om produkter oavsett märke utan för den skull slicka ett företag medhårs.
P.s min flickvän råkade se vad jag skrev om tjejen på Haglöfs och hennes min sjönk ner till en nivå som kan innebära problem för min hälsa.

*ler*

Ja, se där. Ibland kan det vara bra att vara "kylig" i sin inställning till företag, hälsan vill vi väl alla behålla :)

Menar inte att det var något negativt att företagen ser till sina kunders bästa. De är ju trots allt de företagen tjänar sina pengar på. Att hålla sig på god fot med kunderna BORDE vara självklart för företag. Tråkigt nog är det väl lite si och så med det ibland.

Kan inte uttala mig om Haglöfs då jag inte haft något med dem att göra. Nog verkar det vara rejält hyggligt att ersätta en 3 år gammal säck, visst!

Lycka till med flickvännerna!

/ac

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips