Heder åt Haglöfs!

Jag måste medge att Haglöfs ställer upp för sina kunder. Är mycket nöjd med deras bemötande häromveckan. Jag ringde för ett par veckor sedan om att få hem lagningslappar till min ryggsäck (Grönland) som blev inköpt för 3 år sedan. Hade fått tendenser till skavning och ville reparera själv, men icke, dom vill att jag skickar ner den gamla säcken och sen ringer en tjej ( mycket trevlig, skulle kunnat gifta mig med henne utan att ha sett henne först om hon hade frågat!!) och säger att dom skickar en helt ny säck!!!!!!!!!! och ändå var det var det inget allvarligt. Om alla företag kunde bete sig så här.
P.s Jag tror tjejen som jag talade med på Haglöfs heter Mia Holmberg.
 
Reklamation lönar sig ofta

Grattis till en lyckad reklamation. Uppoffringen för H*****s var ju inte så stor nu när de fick så din reklam och dessutom bortgift en av sina telefonssvarare :)

Men allmänt kan väl sägas att det OFTA lönar sig gott att reklamera saker som man inte anser håller mottet. Har själv som vana att gå till återförsäljaren av mina prylar när dessa är sönder/utslitna/för gamla och höra med dem vad det tycker. Ofta ordnar de så att de kommer till stånd en reklamation. Även om man får svar att det hör till normalt slitage kanske det gör att produktutvecklarna får mer information och kanske i framtiden kommer med en bättre vara?

Sen är det ju ett känt faktum att om kunden (du) bemödar dig med att gå och reklamera varan så är du säkert också en person som meddelar din omvärld om du INTE får igenom reklamationen vilket troligen skapar större badwill hos tillverkaren/återförsäljaren i kronor än vad en ny vara kostar.

Reklamera mera!!!

/ac

Ps. En vän till mig lyckades att få en 5 år gammal GT-jacka, som använts nästan dagligen till vardags och i skidbacken, utbytt mot en ny då den läckte... Det är kanske inte varje gång det lyckas men försöka duger?
 

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Reklamation?

Avsikten var inte att reklamera, enbart påvisa ett fel som jag själv hade tänkt åtgärda. Jag har ett antal Haglöfsprodukter och är väldigt nöjd med dessa och den dagen jag är missnöjd med Haglöfs produkter så kommer det att märkas på ett eller annat vis ex genom att exponera missnöjet på Utsidan, men anser ändå att man bör få uttala sig positivt om produkter oavsett märke utan för den skull slicka ett företag medhårs.
P.s min flickvän råkade se vad jag skrev om tjejen på Haglöfs och hennes min sjönk ner till en nivå som kan innebära problem för min hälsa.
 
*ler*

Ja, se där. Ibland kan det vara bra att vara "kylig" i sin inställning till företag, hälsan vill vi väl alla behålla :)

Menar inte att det var något negativt att företagen ser till sina kunders bästa. De är ju trots allt de företagen tjänar sina pengar på. Att hålla sig på god fot med kunderna BORDE vara självklart för företag. Tråkigt nog är det väl lite si och så med det ibland.

Kan inte uttala mig om Haglöfs då jag inte haft något med dem att göra. Nog verkar det vara rejält hyggligt att ersätta en 3 år gammal säck, visst!

Lycka till med flickvännerna!

/ac
 

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips