Havskajak? Forskajak? eller ett mellanting?????

• Trådstartare andreas_nilsson@hotmail.com ()
  • Start datum

andreas_nilsson@hotmail.com ()

Gäst
Jag funderar på att skaffa en kajak. Tidigare har jag bara paddlat kanadensare. Måste jag ha en forskajak för att paddla i åar? Måste jag ha en havskajak för att paddla på hav och sjö? Finns det någon kompromiss som någon kan rekomendera? skulle gärna vilja kunna ta med lite utrustning också.
Tack
Andreas

adde_pop@hotmail.com (Arvid Larsson)

Gäst
Prijon

Du kan med fördel välja Prijons fina "Yukon Expedition". Med den kan du paddla allt från lätta forsar till paddling mellan kobbar och skär i havet, men den är kanske inget för de långa öppna överfarterna på de stora haven...men vill du ha en allsidig kajak (som dessutom har vattentäta skott) är den ett bra alternativ! Och billig om man jämför med andra...:)

Mvh Arvid Larsson

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips