Hållbaraste byxan för vardagen

Det verkar skilja rätt mycket på utbudet olika år och säsonger? Just nu när jag kollar hittar jag inte många "mer civila" friluftsbrallor i de vanliga svenska/norska märkena.

Jag har tidigare modeller från t ex Lundhags, chinos (dock med dold benficka och dold snörning i benslut) i någon väldigt lätt och luftig bomulls-polyester-mix samt en femficksmodell från Bergans (dolda vädrings-blixtlås i sidorna och dold snörning i benslut) i nån typ av syntet. Har en tunn luftig femficksbyxa från Berghaus också, men det är kanske mer det plastiga tyget än skärningen som gör att det nog syns att det är en friluftsbyxa.

Har du kollat in Houdini? Jag har ett par Dock Pants (dam visserligen) som jag tycker funkar till vardags.
https://houdinisportswear.com/sv-se/men/pants/everyday-pants
Tack för tips!
Blev inköp av Houdini Aerial Pant. Precis den typ av byxa jag var ute efter! Får se hur slitstarkt tyget är bara.. Har inte fått hem de än. Beställde även en skjorta med samma civila utseende.
 
Tack för tips!
Blev inköp av Houdini Aerial Pant. Precis den typ av byxa jag var ute efter! Får se hur slitstarkt tyget är bara.. Har inte fått hem de än. Beställde även en skjorta med samma civila utseende.
Väldigt snygg modell! Återkoppla gärna om de funkar som du har tänkt.
Mina Dock Pants får hos mig bara gå till jobbet/på stan, inte i friluftsliv, även om väven säkert klarar det.
 
Ytterligare en byxa i samma härad har jag från Uniqlo.
Fast de har jag bara om hösten/vintern (kallare än +5 grader). En chino som är fodrad med vindtätt foder.
Perfekt om man inte vill ha långkallingar till vardags men använder byxorna även på kortare skridskoturer, svampturer eller vandringar till vindskydd typ. Köpte tre par!
"Min" modell finns inte kvar men här är ett par mer lediga med samma vindtäta foder.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.