Haglöfs LIM SERIES

Tjena! Jag är i valet och kvalet mellan en del ryggsäckar som jag har tänkt mig att använda till en hel del aktiviteter så som att cykla fram och tillbaka till jobbet samt längre XC-turer, dagsturer till fots, terränglöpning (för att kunna bära vätskebehållare och proviant + lite xtra kläder). Och annars till vardags.

Mina krav:
Volymen skall vara mellan 15 och 25 l.
Vattentät
Låg vikt
Bekväm att cykla med!
Gärna under 800kr
Förberedd för vätseksystem är ett måste!

Dom jag har kollat på är:
Lundhags T20
Haglöfs LIM SERIES 18, 15
Osprey Helios 20

Vad jag är ute efter är synpunkter och lite erfarenhet av dessa.

Mvh Andreas

Jag har Lundhags T30, den har jag sprungit med några gånger och den sitter som gjuten. Jag har inte cyklat ngn MTB med säcken än men tror att den skulle funka mkt bra till det också.

Avlastnings bältet är mkt bra när man använder det men kan vara i vägen när man inte gör det.

Toppen ryggsäck!!

/Gustaf

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
köp lim 25

säger bara ett ord köp lim 25,sitter som gjuten mot ryggen,bra fickor,vätskesystem och en bra kompresinons straps...
helt klart en J**vla bra säck..
MVH jocke

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips