Haglöfs Gram Shell Mitten

Tjo!

Är det något som kollat på haglöfs gram shell mitten?

Kan det vara nått att ha? Vad finns det för andra lätta skalhandskar?

/m
 
Jag har inte dem, men har sneglat lite på dem. Jag tycker att de verkar mest lämpliga sommartid som regnöverdrag över att par ullhandskar (typ Hestra Pancho) eller ett par vindtäta fleeceandskar. Det jag är lite tveksam till är priset och åtdragningen kring vristen. Jag har dock ett par liknande fast grövre som jag använder vintertid, OutdoorDesigns SummitMitt. De är tyngre och grövre, men ligger kring 435kr istället för 700kr. Om du köper de berätta gärna vad du tycker om dem.
 
Marmot Shell mitt

Jag och sambon har använt Marmots Shell Mitt sommar- som vintertid, som överdragshandske. Pris kring 300:-, men då saknar de tejpade sömmar. Är normalt inget problem, utom vid pimpelfiske och vid intensivt hällregn sommartid. Det finns en annan riktigt tunn och billig skalhandske som har tejpade sömmar, undrar om det är Salewa som gör den? Tror dessutom att Hestra har någon, och Extremities har någon budgetmodell som är helt vattentät. Klart är att de grova GTX-handskarna har sina nackdelar både pga vikten och pga att de tenderar att bli väldigt stela i kyla.
 
langby; sa:
Jag har inte dem, men har sneglat lite på dem. Jag tycker att de verkar mest lämpliga sommartid som regnöverdrag över att par ullhandskar (typ Hestra Pancho) eller ett par vindtäta fleeceandskar. Det jag är lite tveksam till är priset och åtdragningen kring vristen. Jag har dock ett par liknande fast grövre som jag använder vintertid, OutdoorDesigns SummitMitt. De är tyngre och grövre, men ligger kring 435kr istället för 700kr. Om du köper de berätta gärna vad du tycker om dem.

Exakt det användningsområdet jag far efter.
Priset är ju som sagt avskäckande, ska undersöka alternativen och hoppas på att jag hittar ett par billigt på nått sätt ;)

/m
 
Jag har Extremities skalvante.

Den är tunn och allmänt trevlig med ett undantag:
Handflatan är gjord i något som kallas Toughtek som dels tål värme dåligt (man varnas för abseiling) och dels suger upp vatten som en svamp! Jag har inte bestämt mig för om det blir reklamation ännu. Den är fortfarande tät, men det känns lite läbbigt när slitytan utanpå handflatan är blöt och kall. Dessutom tar det längre tid att torka.

De är också små i storlekarna, jag som normalt har storlek 8 eller möjligen 9, drar large i denna modell.
[Ändrat av orchid 2006-03-05 kl 13:05]
 
Har inte Extremities ett helt gäng olika skalhandskar i olika material och pris? Outdoor Design har också billiga, finns t ex på northstar.se (339 kr). Annars gör du som vi gjorde de första åren i fjällen: Skydds-/diskhandskar några nummer för stora, med fingervantar i. Lukten var lite suspekt liksom kinky-faktorn, men priset var OK. Typ, 35 spänn på Clas Olsson.
 
Hej,

jag skrev detta redan i en annan thread, men skriver det igen här:

Jag köpte Haglöfs Gram Shell Mitten för två veckor sedan. Jag är väldigt nöjd med dem, men de har ett problem: silikonet för bättre grepp började lossa redan efter en halv dags användning! Efter en veckas användning hade nästan allt lossat från tummarna, och dessutom lossade Haglöfs logo också. Inte så bra för ett par handskar som är så dyra!

Annars har de fungerat perfekt. Och nu funderar jag om jag borde föra dem tillbaka till butiken eller ej.
 
Klart du ska gå tillbaka med dem, om du har tur så är det ett enstaka, defekt exemplar, faller de andra sönder också men du fortfarande tycker de är så bra att du vill behålla dem kanske du kan förhandla till dig en trevlig prisrabatt, för det du beskriver låter verkligt dåligt för ett par dyra Haglöfshandskar.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
aksello Haglöfs Gram AM GT, löpar/sneakers med gore tex, någons om provat? Kläder 0
Martin Fjäderlätt 175 gram skaljacka från Haglöfs Kläder 21
ten Haglöfs Solid eller Lim Gram Kläder 0
henrik.sandgren Haglöfs Lim Gram Anorak?? Kläder 0
joanna Haglöfs L.I.M. CROWN-Jacka med trelagers "PROOF"-membran Kläder 2
praame Haglöfs Forest Kängor Kläder 2
Kängor Kängor, hjälp. Kläder 4
Mr7932 Vilken jacka Kläder 6
Mr7932 Haglöfs skor Kläder 5
Grollen Haglöfs Astral Kläder 3
murakami Underställ Haglöfs Kläder 7
Glännman Haglöfs Roc Icon mid - erfarenheter sökes Kläder 3
Vintervilan Haglöfs regnjacka, vilken modell? Kläder 5
vandrafjäll Gammal Haglöfs Anorak i Climatic Kläder 8
jens_ Haglöfs Grym Jacket Kläder 0
andreas.lindholm.5 Haglöfs Granit HI GT Kläder 1
100826 Haglöfs Astral Gtx känga! Kläder 0
SvEmelia Haglöfs Eclipse GT Kläder 7
Almgren Haglöfs L.I.M Proof Pant , nått att ha? Kläder 15
Glännman Valet mellan tre totalt olika byxor från Haglöfs, Norröna och FJ Kläder 10
johan.strahle Kängkvalitet? Haglöfs och Meidl. Kläder 9
oloeve Haglöfs Ares pant Kläder 0
AnK Haglöfs L.I.M Low/Mid? Kläder 6
Maboz Vaxa/impregnera Haglöfs climatic? Kläder 4
trod Haglöfs byxa, reklamation? Kläder 1
snowdog Salomon cosmic el haglöfs observe mid? Kläder 0
markusbacka Smärta av att gå in Haglöfs-kängor, någon fler? Kläder 19
pythagoras Sommarvandring med Haglöfs Solite Lite? Kläder 5
markusbacka Nya skor ist för Haglöfs Crag... Kläder 6
Lasse Be Haglöfs stroll GT Kläder 0
hannnah Haglöfs LIM-jacka gröna prickar Kläder 2
100826 Haglöfs ruggad mountain pant. Kläder 5
Anna90 HAGLÖFS - Spinx Q Jacket VS Lofoten GTX Pro Shell Jkt Kläder 2
anders_b Haglöfs Barrier + väst? Kläder 3
mathias_h Hjälp att identifiera Haglöfs-jacka Kläder 8
snowdog Haglöfs crag- bra skor? Kläder 1
Odi et Amo Haglöfs Bara Jacket Kläder 1
Schneeberger Arcteryx Alpha SV / Haglöfs Cirque Kläder 6
Vintervilan Vilken skaljacka från Haglöfs? Kläder 5
Tangentbord Haglöfs Rugged Mountain Pant, benlängd osv. Kläder 0
PilotOne Haglöfs Mid Flex Pants Kläder 10
G.S Haglöfs Vassi Parka & Pant 2012/2013 Kläder 3
typera Haglöfs skaljacka Kläder 9
fangalid Haglöfs Crag jacket några erfarenheter? Kläder 2
FreddeSkåning Erfarenhet av Haglöfs Verte Pants? Kläder 2
strang3 Meindl Kansas GTX Vs. Haglöfs Sold lite Kläder 3
pelka Haglöfs soft shell, vilken?? Kläder 5
edstorm Lätta membran-byxor för fjällvandring - Haglöfs LIM, Electron etc Kläder 14
818erk Haglöfs jaunt vs Meindl kansas Kläder 3
Jerker86 Haglöfs Glade Q Kläder 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.