Haglöfs Barrier Jacket

Har redan läst en mängd trådar om denna apparat.
Men ett frågetecken kvarstår, det om värmen.
Hur många minus klarar den av? Är den kall vid sig -5 med en t-shirt och fleecetröja under samt en vindjacka över, 10 minus? Detta vid "vanliga" aktiviteter såsom promenader, gå runt på stan etc.

Mvh.
Oskar.

Skönt plagg

Om du använder din Haglöf Barrier Jacka tillsammans med så många lager kläder torde det inte vara några som helst problem att klara av ner mot -10°C, möjligen ännu lägre. I synnerhet om du samtidigt är lite aktiv. Vad den klarar är ju samtidigt väldigt individuellt.
Personligen använder jag min Haglöfs Barrier jacka som förstärknings- eller rast-plagg vid vandringar och andra aktiviteter året runt.. Den är mycket lätt och skön. Se recensioner om jackan på länken nedan.

http://www.utsidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=2214

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Värt pengarna!

Jag har haft denna Barrier jacka och en t-shirt på mig när det var -10 ute och det var inga problem. När temperaturen sedan sjönk till -20 hade jag en långärmad tröja, Barrier jackan och ett skalplagg, fungera klockrent. Men det är högst individuellt men enligt mig var den helt klart värt varenda öre! :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips