Hängmatta

Det kan vara bra att veta att Hennessy skickar från UK inom Europa. Alltså om du beställer från deras Amerikanska sida så kommer de skicka från England. Således blir det aldrig tull/moms på Hennessy.

Det upplyste de mig om när jag beställde i våras och så gick det mycket riktigt till.
 
Pickpack.se har en lätt och billig hängmatta med inbyggt myggnät.
Är lite osäker om kvalitén dock men jag är faktiskt lite sugen att testa.
http://pickpack.se/product.asp?product=550

Har själv DD Travel Hammock eftersom den finns att köpa i Sverige samt att den har vattentät botten (om man måste sova på marken).

Warbonnets (WBB) ser fin ut, har testat att ligga i den och en sån skulle jag gärna ha.

Kolla hammockforums, där finns dom flesta representerade.
Läs, begrunda, kolla, välj!

Dessutom: Välkommen in i gemenskapen!
 
Pickpack.se har en lätt och billig hängmatta med inbyggt myggnät.
Är lite osäker om kvalitén dock men jag är faktiskt lite sugen att testa.
http://pickpack.se/product.asp?product=550

Har själv DD Travel Hammock eftersom den finns att köpa i Sverige samt att den har vattentät botten (om man måste sova på marken).

Warbonnets (WBB) ser fin ut, har testat att ligga i den och en sån skulle jag gärna ha.

Kolla hammockforums, där finns dom flesta representerade.
Läs, begrunda, kolla, välj!

Dessutom: Välkommen in i gemenskapen!

pickpack hmm, max last 100kg, även om du är liten och klen Peter ;) så är det i minsta laget samt längden, kan bli tight. Dessutom i nylon, den kommer att sträckas ut. Priset är svårslaget.
Apropå din DD travel, har du upplevt problem med kondens då den är vattentät och har ett finmaskigt myggnät, just den möjligheten gjorde att jag tog frontline istället.
 
tenth wonder på engelska ebay är mkt prisvärd. jag har en hängmatta från nomad. var också rätt billig.
 
Upphängning

Tack för snabba svar !
Har ni lika många tips på hur man får upp en matta mitt på en gräsmatta utan att gräva ned stolpar osv? Ställningen skall även gå att plocka ihop.
 
Tack för snabba svar !
Har ni lika många tips på hur man får upp en matta mitt på en gräsmatta utan att gräva ned stolpar osv? Ställningen skall även gå att plocka ihop.

Det finns ställningar av olika slag för hängmattor, både att köpa och att göra själv.
Men oftast är dom rätt så tunga.
Testa att gå in på www.hamaca.se där finns det nog en ställning om jag inte minns fel.
 
Kan bara göra en instickare å säga att jag köpte Hennessy i fjol. Och min bedöming är att det är det ABSOLUT bästa j*vla köpet jag gjort! jag sover som en gud i den, så skönt att slippa leta plats i skogen hela tiden utan bara hitta 2 träd å har man slagit upp sovstället på 2 minuter. Har gjort det när det spöregnar med utan att sova blött. Som sagt mitt absolut bästa köp någonsin! men man måste faktist ha en madrass under endå så du inte sover med bara sovsäcken direkt på Hennessyn för då blir det kallt om natten. (luften strömmar ju underifrån å kyler dig)

Men annars finns det absolut inget negativt om den, att vagga sig själv till sömns, myggfritt å torrt utan en sten i ryggen eller letandet efter sovplats är helt överlägset. sen kan man ta bort regnskyddet å sova under "bar" himmel samtidigt genom myggnätet då iofs. sen finns det en krock inne i hennessyn (Och en ficka) som man kan hänga sin pannlampa i så har man bra ljus när man läser en bok tex.

Enda "dåliga" som jag råkade ut för va att jag beställde den från Amazon.com å betalade 1000 kr för den, men med frakt å den underbara VAT lyckades jag på något sätt komma upp i 2400 kr totalt hehe men som sagt helt klart värt varenda krona!

/Mats
 
@Matte83

Får du liggunderlaget att ligga kvar när du sover?

Jag har sytt en prototypkopia på en hennesey enligt instruktioner på http://www.hammockforums.net/ och när jag har provlegat den med liggunderlag vill underlaget smita iväg för mig.
Jag har funderat på att sy in en ficka i hängmattan där jag kan stoppa in underlaget så att det ligger still, tror du på en sådan lösning eller har du några andra tips?
 
Får du liggunderlaget att ligga kvar när du sover?

Jag har sytt en prototypkopia på en hennesey enligt instruktioner på http://www.hammockforums.net/ och när jag har provlegat den med liggunderlag vill underlaget smita iväg för mig.
Jag har funderat på att sy in en ficka i hängmattan där jag kan stoppa in underlaget så att det ligger still, tror du på en sådan lösning eller har du några andra tips?


Jo jag har faktist det problemet med, men jag trodde det bara var jag eftersom när jag sover i en vanlig säng brukar kudden ligga i vardagsrummet å täcket i köket när jag vaknar ;-) Men är jag extremt trött när jag lägger mig brukar den ligga på samma plats i allafall, med ficka kan vara bra! själv funderade jag på om man skulle limma fast en liten "gummi" list på undersidan av liggunderlaget så den ligger kvar i Hennessyn. Testa din ide å hör av dig om den fungerade eller inte. Längtar till våren så man får sova utomhus igen!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
RolandF Hängmatta - Saltoluokta ? Bo och sova 5
komfortPerZonen Asymmetrisk eller 'vanlig' hängmatta för bästa komfort och modularitet? Bo och sova 5
frippe1976 Någon som testat Haven tents (hängmatta)? Bo och sova 4
Nosse Tält eller hängmatta (tarp)? För och nackdelar, tack! Bo och sova 11
paddla Hur kallt blir hängmatta / hammock? Bo och sova 9
Snowtigher hängmatta med eller utan myggnät Bo och sova 14
andersmossing Hängmatta: enkelt undertäcke för sommarbruk Bo och sova 15
andersmossing Myggnät till hängmatta Bo och sova 6
Karinru Hängmatta Bo och sova 8
avslutatmedlemskap160620 Vad är detta för hängmatta? Bo och sova 7
Vandringshyveln Ringar till hängmatta? Bo och sova 6
Vandringshyveln Hängmatta?? Bo och sova 8
avslutatmedlemskap160620 Sätta upp hängmatta Bo och sova 11
bensson Hängmatta i Grövelsjön Bo och sova 1
Kanii Tält eller hängmatta? Bo och sova 17
gro Vilka presenningar? Bo och sova 43
Hacke Liggist Tält eller hängmatta på Gotland? Bo och sova 6
peter1969 Montera hängmatta? Bo och sova 9
DrChris Hängmatta! Bo och sova 6
DrChris Hängmatta! Bo och sova 0
Jera Hängmatta Bo och sova 49
zeromaker Hängmatta/Hammock Bo och sova 0
LOOP32 Hängmatta Bo och sova 3
ecsalab Smidig hängmatta Bo och sova 4
johannaf Hängmatta i Östafrika! Bo och sova 0
motumba Djungel-hängmatta Bo och sova 8
backpacker8 hängmatta Bo och sova 0
KLAGER Hängmatta Bo och sova 1
backpacker8 hängmatta? Bo och sova 7

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.